REFERAT
ORDINÆR GENERALFORSAMLING
Foreningen Klassisk badeby Liseleje
Dag: 1. oktober
Kl: 19.00
Sted: Liselængen, Liselejevej
Dagsorden
1A Valg af dirigent
Ole Andersen blev valgt
1 B Valg af referent
Berit Elgaard blev valgt
2 Formandens beretning
Formanden Anouschka Andersen gav en grundig beskrivelse af årets forskellige
arrangementer og aktiviteter.
I år er vi dags dato oppe på 79 medlemmer, hvoraf 20 er saunamedlemskaber.
Arrangementer i 2019:
1. Første arrangement var syng solen ned den 19. maj, det første i rækken af 7 aftener. Mellem 50 og 130 gæster hver gang. Janne, Pia og Elin havde lavet sanghæfterne, der gav overskud på rundt regnet 1000 kr
2. Første arrangement var gårdhavecafé som ligesom de andre år gav et rigtig godt overskud. Birgit og Elin havde bagt og ”Vennerne” Alice og Bente stegte fiskefrikadeller. En stor succes. En god dag at starte tøjsalget op. Der har været efterlysning af Liselejevin den dag. Men med overskud på 7-8 kr flasken skal det sælges pr glas for at give mening.
3. Udstilling og salg af tøj i den sorte box. Største delen af vores indtægter kommer derfra. Fungerer godt med selvbetjening. Ikke noget svind af betydning.
4. Kunst og havemarked. Endnu et arrangement lavet i samarbejde med ”Vennerne”. Anette Aare lavede kunst på torvet og Alice og Bente stod for fiskefrikadeller. Vi havde arbejdende værksteder med smykker, blomster og dørstopppere, og kaffe og kagebod. Musik fra musikskolen. Vi var nær blæst væk og tænker torvet er for støjende på den tid af dagen og for ubeskyttet i fht vejret.
5. Stor Badedag var igen flot besøgt. Stemningsfuldt og mulighed for at vise de to badevogne frem. Steen fra Rytterhuset har lavet en, og Ole og jeg har lavet en vogn, med tilskud fra Visionspuljen. Vi fik også markedsført retrobadedragterne. Der er solgt godt, men der nok til næste år også. Bossa Nova orkesteret med Søren spillede dejligt og det var en hyggelig placering. Tak til Søren og Birgit, for strøm og for opbevaring af Amfibiekørestolen. Den har vi sammen med ”Vennerne” fået foræret af John fra Nordsjællands livredningstjenesten, som skal være med til at øge tilgængelighed for turister med handicap. Næste år kommer ”Haveje” til at have den stående. Mange udklædte bidrager til stemningen. Vi fik tilskud til musikken fra kulturelt samråd og Vennernes fredagsbar. Tak for det store faste hold der hjælper med opsætning af telte og borde.
6. Børne Olympiade. Kun halvt så mange børn som sidste år. Ca 50 børn men med hele familien alligevel mange. Skyldes nok kort annoncering og ingen annonce i avisen. Vi gav alle medaljer i år, og det var det helt rigtige valg. Vi har nok medaljer til næste år da vi ikke skrev årstal på i år. Svært at finde unge der vil stå på posterne..kan de ældre medlemmer lægge et godt ord ind hos venner, børn og børnebørn?
7. 235 års jubilæum. Et kæmpe arrangement, og meget vellykket, men også et stort arbejde for alle jer medlemmer. Rigtig mange af jer bidrog med enten servering, borddækning eller opsætning og oprydning. Godt der er 15 år til næste gang. Næste år måske et lille sildebord ved ishuset? med fortrinsret for medlemmer? Fornemmelsen var at det gik over alt forventning?
8. Vi deltog i Whitenight, med gratis pølser til veteranbilerne og til Søværnets Tambourkorps der spillede – og de vil gerne komme igen næste år. Det var virkelig flot. Til næste år vil vi ikke servere pøler men bøfsandwich og kun 1 til hver. Vi savnede Agnes trio, og DJ vogn som Per fra Mesterbar stod for, så vi kunne danse. Til gengæld var tango folkene glade for at være kommet ind i hovedgaden, hvor det er meget sjovere at være. Dette arrangement er ren udskrivning. Måske vi kan finde på noget musik i gården næste år?
9. Badetøj modeshow på torvet var så sjovt. Modellerne var supergode og fik så meget ros med på vejen. Næste år vil vi måske bede om at folk ikke lægger alle fotos på nettet, da modellerne godt kan synes det er lidt overvældende. Vi er blevet bedt om at lave samme show på Timewinder på Grønnesse Gods til næste år. I år havde de vognene, men de kunne være kulisse til næste år. Så sæt gerne en pinsen?? i kalenderen. Der var ikke meget plads til alle de tilskuere der kommer. Måske folk selv skal medbringe stole, og man kan lave plads bagved stolene så der bliver flere ståpladser, ikke kun i hullerne
12. Sauna opstart 1. september. Vi har 20 husstande tilmeldt. Pia og Birgit er som oftest faste fyrmestre i weekenden fra 7.30-8.30, men alle har mulighed for at byde ind med en optænding. Husk alle skal bidrage med brænde. Saunaen er betalt ud, men det skyldes delvist et stort privat udlæg, fra Alice. Det vil vi gerne have ude af verden. Vi har derfor i år givet hende 9000 kr tilbage, svarende til de 18 medlemmer der havde betalt 1/9. I løbet af året vil vi forsøge at betale det der gå ind på saunamedlemskaber, så vi er moralsk ”gældfrie”, senest med udgangen af 2020. (ca. 16.000) Første arrangement var et foredrag om 125 års bademode.
Formandens beretning blev godkendt
3 Fremlæggelse og godkendelse af revideret regnskab pr. 31.12.2018
Se vedlagte regnskab, som blev fremlagt af Ole Andersen på vegne af Henrik
Jerger
Det reviderede regnskab blev godkendt.
4 Flytning af generalforsamling
Forslag om flytning af Generalforsamlingen til marts måned, da regnskabsåret
slutter pr. 31.12 og da regnskabet først afsluttes i løbet af januar
Forslaget blev godkendt
5 Fremlæggelse af budget for 2020
Fremlæggelse af budget for næste år ved Ole på vegne af Henrik Jerger.
Det foreløbige budget vil bl.a. være afhængig af fonde og afdrag på sauna
Budgettet for 2020 blev godkendt
6 Fastsættelse af kontingent
Forslag til forhøjelse af kontingent. Følgende foreslås:
Enkeltkontingent (1 stemme) 150 kr
Husstandskontingent (2 stemmer) 200 kr
Saunamedlemsskab (indbefatter husstandskontingent) 550 kr
Gæstekort til Sauna 40 kr
Forslaget blev vedtaget
7 Valg af bestyrelsesmedlemmer
Bestyrelsesmedlemmer på valg: Pia Andreasen modtager genvalg
Elin Krogh modtager genvalg
Valg af bestyrelsessuppleanter. Kristina ? opstiller
Preben Boyer ? opstiller
Alice Skaubye modtager genvalg
Ole Andersen modtager genvalg
Berit Elgaard modtager genvalg
Alle bestyrelsessuppleanter blev valgt eller genvalgt
7 Valg af revisor Henrik Jerger modtager genvalg
Valg af revisorsuppleant Kirsten Kjærgård opstiller
Henrik Jerger blev valgt til revisor og Kirsten Sommer blev valgt til revisorsuppleant .
8 Indkomne forslag
Sanghæfte
Det blev foreslået, at det nuværende sanghæfte udvides med minimun 10 sange. Prisen pr. hefte sættes op til 20 kr. Den ansvarlige gruppe arbejder videre med projektet.
Flere ”Syng solen ned” arrangementer
Det blev vedtaget, at der skulle være arrangementer hver søndag i sommerferien
Tøjsalg
Det blev vedtaget at forsætte tøjsalget som hidtil med selvbetjening m.m.
Musik til Store Badedag
Det blev vedtaget, at bestyrelsen er frit stillet m.h.t. musikvalg
Badebro og Badelaug
Det blev diskuteret om bestyrelsen skal være udfarende omkring dette projekt. Bestyrelsen undersøger, hvor projektet står på nuværende tidspunkt. Der tages kontakt til Havnegruppen/Borgerforeningen
Liselejevin
Skal salget af den meget dyre Liselejevin fortsættes. Der var enighed om at finde et billigere alternativ
Børneolympiade
Der blev opfordret til evt.at inddrage yngre familiemedlemmer m.m. i bemanding af posterne til Børneolympiaden. Det blev oplyst, at der er rigelig med medaljer til deltagerene til næste år
10 Eventuelt
Forslag og kommentarer er indsat og markeret i formandens beretning
Generalforsamlingen blev godkendt og afsluttet af dirigenten og formanden takkede for fremmødet.
Der er 79 medlemmer. ? enkeltmedlemmer, ? hustandsmedlemmer (max ? stemme??r), 20 saunamedlemskaber inclusive hustandsmedlemskaber (max 36 stemme ??r).
Der var 22 stemmeberettigede medlemmer tilstede
1. oktober 2019
Bilag til referatet vedlagt:
Foreløbigt årsregnskab for 2019
Budgetforslag for 2020
Godkendelse af referat:
Formand: Anouschka Andersen
Dirigent: Ole Andersen
Referent: Berit Elgaard